GAv6 Logotip

članci

Civilization IV

Civilization IV

Civilization IV: Colonization ekspanzija

<< članci

Objavljena: 21/08/08

Autor članka:

Mel

Nakon nepune godine od izlaska ekspanzije Beyond the sword (BtS), Firaxis je obradovao sve ljubitelje ovog serijala izdavši novu expanziju pod nazivom Civilization IV Colonization. Ono po čemu se razlikuje od proteklih expanzija a što ćemo detaljnije objasniti u nastvaku teksta je mikromenadžment.

Malo pojašnjenje prije početka izlaganja. Da bi pokrenuli ovaj mod, kao i ostale modove koji dolaze uz svaki dio Civilizationa (tipa fantastični Next war ili Final frontiers iz BtS expanzije), potrebno je odabrati advance otici na load a mod i odbrati željeni mod (za one koji neznaju :D).

Da se vratimo Colonizationu.

Prema večini gamerskih sajtova (gamespot.com, ign.com i sotale), uključujuči i zvanični sajt ljubitelja ovog serijala http://www.civfanatics.com/, ova expanzija je najizazovnija igra iz CIV serijala. Poenta Colonizationa nije dokopat se što prije tehnologija koje vam omogučuju bolje jedinice za nedaj Bože i daj Bože rata, kako ko gleda na to, ili tehnologija koje vam omogućuju da počnete i završite gradnju svemirskog programa, već je poenta u hrani, tačnije rečeno kukuruza i riba.

Na početku zadatka osvajnja i kolonizacije Novog svijeta, najvažniji zadatak vam je uzgajanje hrane i povečanje broja stanovnika u gradovima. Rat u početku same igre izbjegavaju čak i AI vođene kolonijalne sile. Uspjeh u Americi je moguć samo ako usvojite i usvršite nove načine obrađivanja zemlje i održanja dobrosusjedskih odnosa sa Američkim plemenima, odnosno jednostavno omogućiti dovoljno resursa da bi ostali živi u početku igre. Napad na male indijanske naseobine je zadnja stvar o kojoj trebate voditi brigu. 

U standardnom modu Civilizacije, mape se generišu nasumično da bi ohrabrili istraživanje teritorije i potencijalčna iznenađenja koja trenutne mape donose. U Colonization modu generišu se mape koje su zasnovane na stvarnoj geografiji, nešto na što su istinski ljubitelji pomenutog serijala isticali kao nedostatak, jedna mapa je bazirna na Sjevernu Ameriku, druga na Južnu treća na Sjeverozapadni prolaza a giant size map se proteze preko cjele Zapadne hemisfere, a četri su igrive civilizacije Englezi, Španci, Holanđani i Francuzi.

Potrebno je naglasiti da neistraženi djelovi mape ostaju zatamljeni te je istraživanje i dalje od velikog značaja. Tehnološko stablo (tech tree :D) nije ni slično kao stablo koje je poznato igračima koji su se oprobali u CIV-u. Prvo na tapetu je hrana predstavljeno na mapi kao kukuruz i riba. Uzgoj hrane je ključ za povečanje populacije, a Colonization vam daje mogučnost da u matici (u Evropi) unajmite vrhunskog zemljoradnika ili vrhunskog ribara koji povečavaju proizvodnju pomenute hrane.

Iako je cilj Colonizationa da proglasite neovisnost od matične zemlje, Europa je ipak neprocijenjiv centar za nabavku prijeko potrebnih resursa. U igri postoji tržište sirovih resursa (berza:D), kao što su: pamuk, šećer, životinjsko krzno (nema PETE) i duhana (FDS opstaje :D) i slanje tih resursa u maticu će vam omogučiti dobivanje zlata koje može potrošiti za angažovanje još vrhunskih majstora u oblastima. Ti majstori dobro dođu kada se dovoljno razvijete i imate resursa da bi iste mogli prerađivati u gotovu robu tipa ojeća, rum (ŽIVJELI), cigare i kapute koji vrijede i 4x više od sirovih materijala.

Pošto u Europi u tom periodu vlada vjerska netolerancija mnogi teže novom početku i slobodi koje pruža Novi svijet (da ih vidimo danas :D). Obično će ovi nezadovoljni građani čekat na dokovima širom Europe da bi se pridružili vašim kolonijama, pored njih na dokovima če se nalaziti i lopovi kao i neproduktivne sluge, pa će te vi morati odlučiti da li te ljude da povedete u vaše kolonije. Jedan od načina na koji možete povečati broj visokoprofilisanih imigranata jeste izgradnja crkava i katedrala u vašim kolonijama. Ovi proizvode „krstove“  i svečenstvo koji se mogu poslati da rade u Božijim kućama kako bi povečali proizvodnju „krstova“, te tako če Europljani letiti da nasele vaše kolonije.

Kada vaša populacija počne da raste sljedeći korak je obrazovanje radi dobivanja stručnjak u pojedinim oblastima kao što su, kovači, oružare i drvodjelce. Za sve strukture u gradu potrebni su vam resursi i alat a da bi nahranili ispaćene radnike potrebna vam je hrana, što bi rekli svako zašto ima svoje zato. Prevoz robe u Europu se obavlja uz pomoć brodova dok se po zemlji obavlja uz pomoč kočija.

 

Colonization se za razliku od glavne igre razlikuje u tome što se bazira na nekoliko stotina godina ljudske historije i težište joj je na resursima a ne na borbi ili razvoju nauke. Nakraju iako ni domorodačka plemena niti ostale kolonijalne sile nisu bazirane na rat barem ne na početku jedan od zadnjih proizvoda koji čete proizvoditi u igri je oružje koje če se gomilati u gradovima. Da bi se mogli razvijati morat če te se i širiti i tako dok tenzije nedosegnu vrhunac i htjeli vi ili ne počnu ratna dejstva.

Na kraju kada „utegnete“ proizvodnju hrane, rude, drva, oruđja, gotovih proizvoda i oružja stvorili ste mrežu kolonija koje su spremne da formiraju novu naciju, ali tu dolazi do problem, niko ne želi da se buni. Takav osjećaj se mjenja nakon što u vaše vječnice počinju ulaziti stariji državnici koji proizvode „zvona slobode“ i na kraju kada večina vaših stanovnika želi formirati nezavisnu državu možete se pobuniti protiv matične zemlje.

 

I na kraju završna.. Ko o čemu već ja o CIV-u prostao sam opsjednut ovom igrom. Igram je od PSona verzije i nikad mi je nije dosta, tako da nisam baš objektivan kritičar, ali sve u semu nije za one koji žele brzu i dinamičnu igru jel svaka generisana mapa je igra za sebe i nikad se nezna koliko dugo ćeš opstati, za osobe koje nemaju više od 512 mb RAM-a ne preporučujem mape veče od 8 igrača, a za frikove koji imaju strojeve imate modova Giant Earth mapa za BtS za 32 igrača. Evo još podataka o samopj igri:

žanr igre: turn base strategy;

broj igrača: 1-18 (lokalna mreža, hot seat za jednim komom, net).

Izdvač: 2Kgames/Firaxis

      

spacer

<< članci

Objavljena: 21/08/08

Civilization IV
Windows, Mac
Overlay
platforma

Windows, Mac

općenito

Žanr

Turn-based strategy game

Proizvođač

Firaxis Games

Izdavač

2K Games

Website

http://www.2kgames.com/ci

Datum izlaska

2005

Vezani članci
Vezani Downloadi
spacer

spacer
BihnetGaming Area